Yavuz Özmen bilimseltefsir.com
------

1- 96 Alak

  • "Okumak" fiili "Tilavet" tir;
    İkra ise olayları anla/açığa çıkart anlamındadır.

    Öyle ki Cebrail, bu telkini verdiğinde elinde bir kitap tutmuyordu! Etrafta üzeri yazılı bir kağıt / parşomen veya benzeri bir şey yoktu. Hz. Muhammed'e evreni göstererek "İkra" dedi. Bu, evrene ve atomların yaratılışına dair gösterilen gaybi bilgilerin aktarılması hakkındadır.

    Allah İnsanı, alak'tan yaptığını söylüyor. Alak-embriyo veya biyolojik bir yapıyı bildirmiyor. Alak, başkaca materyaller kullanılarak yapılan et parçasına denilmiyor. Bilakis Alak, İns atomunun içindeki su gibi davranış sergileyen enerjiyi işaret ediyor. (İns atomu ve içinden fışkırtılan su, sonraki bölümlerde detaylıca açıklanacak) Atomun içi boşaltıldıktan sonra oraya ruh yerleştirdiğinde artık o atoma "İnsan" deniliyor. Sonrasında "ey insanlar!" denildiğinde, evrendeki atomların tamamına hitap edilmiş olunuyor.

    "Ikra ve rabbukel ekrem" Kraat et, Allah'ın ne kadar cömert olduğunu anla. Ve senin Rabbinin sonsuz ikram sahibi olduğunu idrak et! Dünya hayatı içindeki her şey ikramdır. İkram karşılığında bir ücret alınmaz!
    Zaten Allah'a ödeme yapacak bir meta yoktur...ki biz de onu verebilelim. Küsmeden, kızmadan hayatı ve rızkı cümle beşere veren sultan odur. Teşekkür için Elhamdülilillah kafidir.

Alak-1: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

Ikra : Kıraat et
bismi rabbikellezi: rabbinin adıyla
halak: yapmak
Rabbinin adıyla (varlığı/evreni) oku! Ki (onları) o yaptı

Alak-2: خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ

halakal: yaptı
insane: insanı
min Alak-: alaktan
İnsan atomunu bir alak'tan yaptı.

Burada çok önemli bir detay var! Yaratma kelimesi geçmediği halde tefsirlerde "Allah insanı alaktan yarattı!" diye lanse ediliyor. Yaratma eylemi ile yapma eylemi farklı olduğu kadar ifadelerde kullanılan fiillerde farklıdır. Yarma/yaratma fiili "Fatr" dır. Halg fiili ise yapmaktır. Mesela bir terzi kumaştan elbise "Halg" eder. Hem yaratma eylemi icre edilirken her hangi bir şey kullanılmaz. Yani İnsanın alaktan yaratılması tercümesi mantık hatası içermektedir.
Allah atomun bütün yapısına "İnsan" diyor! alak: Evren denizi içinde hava kabarcığı gibi bir boşluğun içine konulan bir parça suyun/enerjinin adı oluyor. Enerji, davranış benzerliği nedeniyle su diye anılıyor.

Alak-3: اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

Ikra ve rabbukel ekrem
Rabbinin sonsuz kerem sahibi olduğunu kıraat et!

Bu cümleye dikkat ediniz, ilk cümle oku idi, ikinci cümlede her şeyi yapanın kendisi olduğun beyan ediyor ve üçüncü en önemli şey olarak kendisinin Ekrem olduğunu bildiriyor. Ekrem, her şeyi bize ikram ettiğini, ücretsiz verdiğini, karşılık beklemediğini beyan ediyor.

Alak-4:الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

Ellezi alleme bil kalem
Ki O, kalem ile ilmetti

Alak-5: عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ

Allemel insane ma lem ya’lem.
İnsana bilmediklerini öğretti

Alak-6: كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى

Kella innel insane le yatga.
insan iki gölgededir

Bu iç içe gölgeler, protonun içinde duran kurarkların içidir

Alak-7: أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى

En raahustagna
o onu gördü

kendini sarsınca görünür olur. Sarsılan atom titreşim üretiyor ve böylelikle başkaları tarafından algılanabiliyor.

Alak-8: إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى

İnne ila rabbiker ruc’a
Muhakkak ki dönüş Rabbinedir

atomların içindeki ruh, enerjidir. Enerjinin kaynağı rab'dir, işini tamamlayan enerji, ana enerjiye katılır.

Alak-9: أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى

Eraeytellezi yenha.
bittiğini göreceksiniz

İnsan,kum saatine benziyor. Zamanla tükenen yapıya sahip.

Alak-10: عَبْدًا إِذَا صَلَّى

Abden iza salla.
Eğer kaçabilse.

Alak-11: أَرَأَيْتَ إِن كَانَ عَلَى الْهُدَى

Eraeyte in kane alal huda.
Klavuz üzere olduğunu görüyordun

Alak-12: أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى

Ev emera bit takva.
Veya gücüyle komuta ettiğini

Alak-13: أَرَأَيْتَ إِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى

Eraeyte in kezzebe ve tevella
Sen yalanını gördün mü?

Alak-14: أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى

Elem ya’lem bi ennellahe yera.
Allah'ın gördüğünü mü biliyor?

Alak-15: كَلَّا لَئِن لَّمْ يَنتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ

Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeti.
Hayır, her ikisi de değil. Kadınlık inadının sonu

Alak-16: نَاصِيَةٍ كَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ

Nasiyetin : Perçem
kazibetin : Yalancı
hatıetin : Yanlış/hata:

Alak-17: فَلْيَدْعُ نَادِيَه

Felyed’u nadiyehu.
onun ortakları olsun

Alak-18: سَنَدْعُ الزَّبَانِيَةَ

Se ned’uz zebaniyete.
Biz yakında zebanileri çağıracağız.

Alak-19: كَلَّا لَا تُطِعْهُ وَاسْجُدْ وَاقْتَرِبْ

Kella, la tutı’hu vescud vakterib.
Hayır ona dokunma ve ona secde etme